Hayat Ansikloepdisi tekrar yapılandırılıyor.

Dekorasyon

‘Sanat dünyasında alçakgönüllü olmalı, her şeyi bir perspektife oturtmaya çalışmalı, iyi vakit geçirmeli ve kamusal yaşamınızı özel hayatınızdan çok farklı kılmalısınız’

Kendisini birçok kez ‘Rönesans adamı’ olarak tanımladı. Ve şaşılacak bir şey yok. Bunu doğrulamak için onun çok yönlü faaliyetlerine bir göz atmanız yeterli: iş adamı, paraşütçü, müzisyen, film yapımcısı, etkinlik organizatörü, DJ… Her ne kadar son zamanlarda şunu bulmuş olsa da resim ve plastik sanatlar Bir yolu Bu enerji ve yaratıcılık selini kanalize edin İçinden fışkıran bu duygu onu çok küçük yaşlardan itibaren huzursuz bir ruh haline getirdi. Hapishanedeyken resim yapmaya Empordà’da onun yaratıcı ve aile sığınağı haline gelen güzel bir yenilenmiş değirmende başladı. Ve o zamandan beri, Aldo Comas, sayesinde sergilemeyi (ve satmayı) asla bırakmadığı kapsamlı bir çalışma bütünü geliştirdi. Fiona Ferrer, aynı zamanda onun satıcısı olan harika bir arkadaş.

Eşi, oyuncu ve yapımcıyla birlikte Macarena Gomez, Mevcut sosyal sahnedeki ve elbette sosyal ağlardaki en eğlenceli ve yaratıcı çiftlerden birini oluşturuyorlar. Her ikisi de birbirini mükemmel şekilde tamamlar ve teşvik eder. Birlikte katıldıkları son etkinliklerden biri, Aldo Comas’ın en bilinen resimsel motiflerinden biri olan ıstakozların etkileyici bir ortamda montajının sunumu oldu. Port Adriano, Palma de Mallorca’dave Macarena Gómez’in açılışın vaftiz annesi olarak hareket ettiği.

Aldo Comas’ın ‘Istakozlar’ı yaz boyunca Port Adriano’da izlenebilir ve varlığının gerçek itici gücünün hiç utanmadan itiraf eden bu doğuştan yaratıcının çalışmalarını biraz daha iyi tanımamız için bir bahane oldu. tüm tezahürlerinde ve her bağlamda güzellik arayışıdır. Ve sosyal ağlarda ya da katıldığı etkinliklerde söyledikleriyle, yaptıklarıyla, gösterdikleriyle Aldo Comas’ın var gücüyle mücadele eden insanlardan biri olduğuna hiç şüphemiz yok. gri ve cansız bir varoluştan kaçış. Ve anladı!

Aldo Comas ıstakozlarından birinin önünde poz veriyor© Joan Llado
Aldo Comas, bu yaz Mayorka’nın Calvià belediyesindeki Port Adriano’da görülebilen eserlerden birinin önünde poz veriyor.
Macarena Gómez, Aldo Comas'ın ıstakozlarından birinin önünde bir arabanın kaportasında poz veriyor© Joan Llado
Aldo’nun en büyük destekçilerinden biri olan Macarena Gómez, Port Adriano sergisinin sunumuna sponsor oldu.

Istakozlar işlerinizde tekrar eden bir motif gibi görünüyor, sizin için neyi simgeliyorlar?

Istakozlar benim için sanatın çelişkisinin ve ölümsüzlüğünün bir yansımasıdır. Salvador Dalí’nin Gala ile çektiği fotoğraflardan ve onun mahrem bölgelerine yerleştirilen ıstakozlardan ilham almamla başlıyor her şey. Istakoz sembolü üzerinde çalışmaya bu şekilde başladım, o aslında bir ıstakozdur, o bir ıstakoz değil. Ama hey, aşağı yukarı benzerler. Istakoz, ölümsüzlüğe en yakın canlı olduğu için en çok araştırılan hayvanlardan biridir. Eğer onu öldürmezseniz veya bir kayayı ezmezseniz yüz yıldan fazla yaşayabilir. Aynı zamanda 19. yüzyılda Kuzey Amerika kolonilerinde köleleri beslemek için kullanılırdı, fakirler için yiyecekti, şimdi ise zenginler için bir inceliktir ki bu da sanatın kendisi gibi bir çelişkidir. . Bütün bunlardan çekirgelerin sembolü geliyor.

Bu sergiyle halka hangi mesajı veya duyguları aktarmayı umuyorsunuz?

Peki bu durumda, tarafından tasarlanan marina Port Adriano’yu seçerek Philippe StarckSanatın görkemliliği aktarılmaya çalışıldı. Philippe Stacrk’ın tasarladığı çerçevelerin içine devasa boyutlardaki 8-10 metrelik ıstakozların limanın girişine yerleştirilmesi, bir bakıma sanatın hayatımızdaki önemini ve dev mimari mekanlarda birleştirici unsur olarak altını çiziyor. Mimarlık, toplumsal ve özel arasında her zaman bir bağ kurulur. Mekanları ve duyguları birbirine bağlamanın bir yoludur.

Bu resimsel motifin yaratılışıyla ilgili paylaşabileceğiniz ilginç veya özel bir anekdot var mı?

Istakozların bu kadar popüler olacağını hiç düşünmemiştim ve bir arkadaşımın evinin duvarında gördüğüm bir şeyi takip ederek onları New York’ta yapmaya başladım ve o zamandan beri ıstakozlar dünyanın başka yerlerine seyahat etmeye başladı; Bugün ıstakozlarım gezegenin birçok yerinde.

Aldo Comas ve Macarena Gómez Port Adriano'da© Joan Llado
Aldo Comas ve Macarena Gómez, sergi sunumunun ardından düzenlenen parti sırasında Port Adriano’da.

Port Adriano alanı serginizin sunumunu ve montajını nasıl etkiledi?

Port Adriano alanı beni etkiledi çünkü ıstakozlar koleksiyonu keşfettiklerinde oraya yerleştirildiler. Benim yaptığım belki de Port Adriano’da eksik olan o boş alanları doldurmaktı. Çünkü Philippe’in fikri gerçekten harika: denizi büyük bir çerçeveden sanki bir tablo gibi görmek. Bu durumda biraz şeffaf olan ıstakozlar ile denizi limana bağlamanın bir yolu da oluyor. Projede harika zaman geçirdim ve orada olabilmek ve limana giren her teknenin ıstakozlarımı görebilmesi benim için bir onurdur.

Etiketlerin El Corte Inglés için olduğunu ve başkalarının taktığını hep söyledim, kendimi etiketlemek istemiyorum, hiç beğenmedim

Uzmanlar, renk kullanımınız ve figürasyon kullanımınız nedeniyle resminizi neo-ekspresyonist olarak tanımlıyor ama siz onu nasıl tanımlıyorsunuz?

Evet, bazı uzmanlar da dahil Pazar Zapatasıakıl hocamız ve harika bir dostumuz kimdir, resmin türüne göre figüratif veya soyut neo-ekspresyonist bir tablom olduğunu söylediler. Istakozun daha mecazi bir dışavurumculuk olacağını söyleyebilirim. Ama hey, her zaman bu etiketlerin El Corte Inglés için olduğunu ve başkalarının taktığını söyledim, kendimi etiketlemek istemiyorum, bundan hiç hoşlanmadım. Etiketler daha çok eleştirmenlerin dünyasına yöneliktir.

Aklınızda sizi heyecanlandıran ve bizimle paylaşabileceğiniz bir proje veya fikriniz mi var?

Gerçek şu ki, pek çok projem var. Şimdi bir sergi hazırlıyorum ve küçük bir verim Aralık ayı başında gerçekleştirilecek Miami Art Basel için. Ağustos ayında Starlite Festivali kapanış galasında iyi bir amaç için bir sanat eserini açık artırmada satacağız. Yakında biraz daha konuşabileceğim çok sayıda devasa kurulum projelerim ve tuhaf yerlerde tuhaf çalışmalarım var. Ve ilginç şeyler gelişiyor.

Çalışmalarınızda büyük etkisi olduğunu düşündüğünüz sanatçılar veya sanat hareketleri var mı?

İlham aldığım pek çok nokta var, belirli bir hareket yok. Postmodern hareketten, hafif milenyum hareketinden, İngiliz Akademisi’nden ve ayrıca İspanyol sanatçılardan bahsedebilirim. Mesela Velázquez ya da Dalí, benim için bir referans. Lorca’nın şiirlerinden, denizinden, doğasından çok ilham alıyorum ama genel olarak, herhangi bir formatta veya açıdan güzelliğin benim ilham noktalarım olduğunu söyleyebilirim.

Resim alanındaki yaratıcı sürecinizi nasıl tanımlarsınız?

Benim yaratım sürecim oldukça soyut, yani işlere nereye gittiklerini bilmeden başlıyorum ve ilk vuruş ve vuruşlarda iletişim kuracak, iletecek formları ve kavramları buluyorum. Doğduğumdan beri aklımda olan başkaları da var ve onları bulmak sadece; Sanırım onları içimde tutuyorum ve yavaş yavaş dışarı çıkarıyorum. Her ne kadar ilk fikir çoğu zaman nihai fikirden veya sonuçtan çok uzak olsa da.

Mesela ilk çalışmalarınızdan bu sergiye ulaşana kadar sanatsal tarzınız nasıl gelişti?

Biraz geliştiğimi düşünüyorum, özellikle de sadece tuval üzerine resim yapmaya başladığım ve daha sonra daha çok heykel yapmaya başladığım için. Artık hamuru, mum, reçine, ahşap gibi malzemelerle çalışıyorum… Daha çok malzemeyle çalışıyorum ve çok daha fazlasını riske atıyorum, teknik ve bilgi olarak çok ilerledim. Ve en önemlisi: Bunun sonsuz bir dünya olduğunu, yani sonunuzun olmadığını anladım; Sanatın sadece resimde değil, deneyimlerden olaylara, heykelden enstalasyonlara kadar her yönüyle milyonlarca olanağı var. Kontrol edilemeyen kökleri olan bir ağaçtır.

Aldo Comas ve Macarena Gómez© Aldo Comas

Kamusal dünya hiçbir zaman hayatımızın %30’undan fazlasını işgal etmez. Diğeri ise özel hayat, aile hayatı ve iç hayattır. Uyumlu hale getirmek, hala aşık olduğunuz ve sevginin çok olduğu ve partnerinize hayran olmaya devam ettiğiniz gerçeğine dayanmaktadır.

Seni ve Macarena’yı birçok etkinlikte görmeye alışığız, kariyerinle aile hayatını dengelemeyi nasıl başarıyorsun?

Peki bakalım, bütün gün meşgul gibi görünsek de mevsimlere göre de gidiyor. Macarena’nın çalıştığı maksimum süre haftanın beş günüdür, hafta sonu ücretsizdir. Ayrıca oğluma bakmak, kırsalda, dağlarda olmak ve aile hayatı kurmak için de çok zamanım var.

Ve kamusal dünya hiçbir zaman hayatımızın %30’undan fazlasını işgal etmez. Diğeri ise özel hayat, aile hayatı ve iç hayattır. Sonuçta onu uyumlu hale getirmek, hâlâ aşık olmanıza, çok fazla sevgiye sahip olmanıza ve partnerinize hayran olmaya devam etmenize bağlıdır. Birbirinize hayran olmaya devam ettiğiniz sürece aşk devam eder ve aşk gelişir.

Faaliyet gösterdiğiniz sanat dünyasında sağlıklı bir ilişki sürdürmenin anahtarı nedir?

Bence alçakgönüllülük. Sanat dünyası çok boş. Sanat dünyasında ilişkiler de tıpkı konseptlerinizde olduğu gibi, resimlerinizde de aşklar gelip geçer. Sanat dünyasında da çok alçakgönüllü olmanız, her şeyi bir perspektife oturtmanız, harika vakit geçirmeniz ve kamusal yaşamınızı özel yaşamınızdan çok farklı kılmanız gerekiyor. Zaten bu konuda netseniz sizi etkileyecek hiçbir şey yoktur.

Source link

İlgili Makaleler